Вчитель-логопед Веліховська В.В. надає спеціалізовану логопедичну допомогу учням, що мають різні вади усного та писемного мовлення. Основним завданням вчителя-логопеда є діагностика і корекція існуючих мовленнєвих порушень та своєчасне попередження ускладнень та неуспішності у навчанні, що ними зумовлені.
Різні відхилення в розвитку мовлення дитини (вади звуковимови, порушення фонематичної системи, недорозвиток лексичної й граматичної системи) негативно позначаються на сприйманні мовлення, висловлюванні власних думок і перешкоджають в опануванні правильного читання та грамотного письма.
Згідно навчального плану заняття у 2–4 класах проводяться 4 раз на тиждень, у 5 – 9 класах 1 раз на тиждень. Ці заняття проводяться як в груповій формі, так і в індивідуальній для тих дітей, які цього потребують. Діти граючись оволодівають навичками та знаннями з подолання мовленнєвих вад.
Робота логопеда дозволяє усунути або пом’якшити мовленнєві вади вихованців, сприяючи досягненню головної мети педагогічного впливу – вихованню всебічно розвиненої особистості.
Своєчасне опанування мовлення – основа розумового розвитку дитини, запорука повноцінного її спілкування з людьми та адаптації у соціум.
ПОРАДИ ТУРБОТЛИВИМ БАТЬКАМ
Діти, що мають проблеми з мовленням, часто стають замкнутими, дратівливими, невпевненими у собі, гальмується їх загальний розвиток. Якщо вчасно не почати виправляти порушення мовлення, з плином часу домогтися успіху буде набагато складніше. Необхідно звернутися до логопеда, який розробить програму занять з врахуванням індивідуальних особливостей дитини.
З багатьма проблемами неможливо впоратися без допомоги фахівця, що володіє певними методиками, АЛЕ робота з корекції вимовних навичок повинна продовжуватися і вдома.
Логопед радить:
- Розвивати щелепні м’язи і м’язи язика. Ефективне пережовування грубої їжі, полоскання рота, надування щік, перекочування повітря з однієї щоки в іншу і т.д.
- Розмовляти з дитиною тільки на правильній «дорослій» мові, ні в якому разі не використовувати «дитяче сюсюкання».
- Частіше розмовляти з дитиною, терпляче відповідати на всі її запитання, заохочувати до бажання їх задавати.
- Виконувати кілька разів на день артикуляційну гімнастику. Її мета змусити працювати мовленнєві м’язи, що є необхідним для вимови звуків, зробити їх більш слухняними. До складу артикуляційної гімнастики входять вправи для язика, губ, піднебіння.
- Не перевантажуйте дитину. Не рекомендується проводити заняття більше 15-20 хвилин.
- Використовуйте вправи для розвитку дрібної та загальної моторики.
- При заїканні добрі результати дають музичні заняття, що сприяють розвитку мовного дихання, темпу і ритму.
- Заняття з дитиною не повинні бути нудним уроком, необхідно постаратися перетворити їх на захоплюючу гру, створити спокійну, доброзичливу атмосферу, налаштувати дитину на позитивний результат, частіше хвалити.
Пам’ятайте: тільки ви здатні допомогти дитині розвиватися гармонійно!